مقالات همایش ها | پایان نامه ها | پژوهش-ترجمه | آزمون ها
Preview image:
محل نشر یا ارائه: کنگره51 انجمن دندان پزشکی ایران
-: دکتر مهدی سروش
سال ایرانی : 1390
موضوع: پروتز
حاکمیت بالینی درراستای بهبود کیفیت خدمات سلامت دهان
دردنیای امروز، بهبود مستمر کیفیت، جزء جدائی ناپذیر ماموریت ارائه دهندگان خدمات است و در هر حوزه باید مدلها و ابزارهائی متناسب با مقتضیات موجود بهکاررود. حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سالهای اخیر، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مدل حاکمیت بالینی را برای ارتقاء کیفیت خدمات حوزه سلامت توصیه نموده است. در این ارائه به طرح عنوان و مبانی حاکمیت بالینی میپردازم وامید دارم تیم سلامت دهان اعم از دندانپزشک،کاردان بهداشت دهان، كاردان پروتزدندانی، دستیارکناردندانپزشک و...نیز همگام با حوزه سلامت در این مسیر برای ارتقاء کیفیت گام بردارد. Clinical Governanceاز NHS منشا گرفت و در سال 1997 در انگلستان مطرح گردید و عبارتست از: چارچوبي که در آن سازمان هاي ارايه کننده خدمت در قبال بهبود دايمي کيفيت پاسخگو بوده و با ايجاد محيطي که در آن تعالي در خدمات باليني شکوفا مي شود به صيانت از استانداردهاي عالي خدمت مي پردازند. چرا امروزه به حاکمیت بالینی نیازمندیم؟ 1- برای اطمینان از این که موضوع کیفیت مراقبت های سلامت، با استفاده از بالاترین استانداردهای مراقبت ممکن در قلب این خدمات جای دارد. 2- کمک به جلوگیری از اشتباهات در مسیر ارایه خدمات 3- استفاده بهینه از منابع محدود 4- افزایش اعتماد عمومی به خدمات سلامت 5- برای تحقق مسئولیت های سازمانهای سلامت که توسط دولت برنامه ریزی شده است محورهای حاکمیت بالینی(مدل 7 محوری ) 1- توجه به مراجعین و همراهان 5- آموزش و یادگیری 2- مدیریت خطر و کارکرد ایمن 6- مدیریت نیروی انسانی 3- استفاده از اطلاعات 7- ممیزی بالینی 4- اثربخشی بالینیPreview image:
محل نشر یا ارائه: کنگره51 انجمن دندان پزشکی ایران
-: دکتر مهدی سروش
سال ایرانی : 1390
موضوع: پروتز