مدیریت، سیاست، حقوق، معماری، اقتصاد، بیمه،.. |  آموزش، کاریابی، رایانه، وب،..  |  ورزش، تغذیه، بهداشت حرفه،.. |  پزشکی، اورژانس، دارو، روان،،.. |  مذهب، هنر، تاریخ،... 

مصرف امگا3 و امگا6باید به‌نسبت متعادل از هم باشد

asp.irteb.com

 بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی، لازم است در رژیم غذایی روزانه میزان امگا 6 حداقل پنج و حداکثر ده برابر امگا3 باشد.« سعید معانی» کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن بیان مطلب فوق در گفت وگو با (ایسنا) اظهار د اشت: بدن ما برای تبدیل امگا 3 و امگا 6 موجود در غذاها به مشتقات مورد نیاز خود، باید آنها را به نسبتی متعادل با یکدیگر دریافت کند.معانی درادامه به عوارض ناشی از کمبود امگا 3 در افراد اشاره و عنوان کرد: اختلال در رشد، لاغری، آسیب در بینایی و ناتوانی در یادگیری، تغییرات رفتاری، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشار خون، التهاب بافت، ادم (ورم) و خشکی پوست از عوارض ناشی از کمبود این اسید چرب ضروری و غیر اشباع است.وی همچنین در خصوص عوارض کمبود امگا 6 توضیح داد و گفت: اگزما، ریزش مو، تحلیل رفتن کبد و کلیه، اختلال در رشد، افزایش ابتلا به عفونت وتأخیر در التیام زخم‌‌ها ،به دنبال کاهش دریافت امگا 6 در بدن ایجاد میِ‌شود.این کارشناس با تأکید بر مصرف روزانه اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 گفت: به این ترتیب می‌توان از بروز مشکلات ناشی از کمبود این مواد ضروری کاست.لازم به ذکر است؛ مقدار اسید چرب امگا 3 در ماهی تن، ساردین و سالمون بیشتر است و عمدتاً امگا 3 در دانه‌ها، مغزها و ماهی‌های چرب یافت شده و امگا 3 نیز در روغن‌های گیاهی نظیر آفتاب گردان، ذرت و سویا موجود است


Tags: 
تعداد نمایش ها: 2125

بازگشت به فهرست


 
مطلب خود را بنویسید*
:) ;) :D 8) :( :| :\ :cry: :evil: :o :oops: :{} :?: :!: :idea:
محافطت در مقابل اسپم (کپچا)
بارگذاری تصویر
 

مدیریت، سیاست، حقوق، معماری، اقتصاد، بیمه،...
آموزش، کاریابی، رایانه، وب،...
ورزش، تغذیه، بهداشت حرفه،...
پزشکی، اورژانس، دارو، روان،،...
مذهب، هنر، تاریخ،...